Citron och marängpaj hos Storegården Country Living




I helgen var jag och guben nere hos mina föräldrar. Mamma ville visa ett mysigt fikaställe ute på landet. Sagt och gjort. På lördagen åkte vi till Storegården Country Living, som det heter. Det är två äldre hus kan man säga...som är inrett i gammal stil med mest engelska varor. Hon som driver det är från England. I ena huset säljer hon inredningsgrejer från kuddar och tapeter till sylt och tvålar. Riktgt mysigt! Och i huset bredvid har dem café där de har hemlagad mat och fika; bara närproducerat, ekologiskt och utan onödiga tillsatser. Så även om vi åt onyttiga kakor där så kändes det ändå bra ;)

 Sen jag var i England för första gången så har jag fastnat för deras Lemon Curd (typ citronmarmelad men utan bitar) och eftersom dem på Storegården är från England så säljer dem ju sånt där!! Me like :D



 Vi testade en citron- och marängpaj där som va himmelsk!! Och vi kunde inte låta bli...så vi snokade reda på receptet och snart kan jag också laga till denna underbara paj! :) Receptsamlingen där pajen ingår kan ni köpa av Sinnets Goda UF.

 Gillar ni inredning, engelsk och romantisk sådan, då tycker jag ni ska åka till Storegården. Det är kul att bara gå runt i huset där och titta även om man inte vill köpa nåt.

---

Snart är det bara en vecka kvar av min ledighet. Ska hinna med att träffa folk och träna. Har köpt in nya träningskläder och så slog jag på stort och köpte en sån där Pilatesmatta, så slipper jag få ont i mina knän och armleder när jag kör mina situps osv... Låter som jag tränar massor...? Nehej! Är en slöis...men nu har jag fått en nystart :)

---

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Anna

Lemmoncurd finns att köpa på ica :)

2009-12-07 @ 11:52:39
Postat av: Maddepaddan

Hehe jorå...den finns lite överallt...men jag tycker det känns lite roligare att köpa riktig engelsk... Men det är mest psykologiskt ;)

2009-12-07 @ 12:46:59
URL: http://imadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0