Potatissallad

I helgen har det vart full rulle. Nu snackar jag fredag-söndag... Söndagen har iofs bara börjat men jag vet att det kommer vara fullt upp ;) Det blev bland annat grillning och jag vill tipsa om en god potatissallad som jag gjorde. Med lite hjälp från Lalisen, såklart ;) Hon är så duktig på mat! Jag är lite överkänslig mot laktos och gluten har jag märkt...så för att undvika att få en jobbig mage så tänkte jag prova att göra en egen potatissallad, utan laktosen...

Det blev såhär:

Kokt potatis (jag använde en fast sort) som svalnat
"Osthyvlad" gurka
Finhackad lök (jag tog vanlig gul lök, kanske godare med en mild rödlök...)
Pressad citron
Olivolja
Vinäger
Svartpeppar
Salt

Låt stå en stund och "götta till sig" ;)

Man får smaka sig fram hur mycket som man ska ta i... då blir det bäst ;)

Man kan ju ha detta som en bas och lägga till andra godsaker.. Varför inte göra en grekisk med fetaost, oliver och soltorkade tomater i? :)

Tyvärr har jag ingen bild...men den med fantasi kanske kan föreställa sig hur det blev/kommer bli ;)

Kommentarer
Postat av: Modesty Mia

Vad gott och fräscht det låter! Härligt med en lättare sallad tycker jag. Många potatissallader är alldeles för "majonäsiga", haha!:)
Ha en go söndag!

2008-04-27 @ 12:33:25
URL: http://modestymia.blogg.se
Postat av: Blåbäret Kihl

Jo den var god :) det får du göra om nån mer gång :P

2008-04-27 @ 21:52:24
URL: http://kihlos.blogg.se
Postat av: Lina

Vilken fin blogg du har! Tänkte att jag kunde svara på din kommentar hos min blogg här ifall du inte läser i kommentarerna där: sänggaveln är en helt vanlig hemnes-säng från ikea :) Vi har 140 cm vilket är helt perfekt för en liten dubbelsäng. Hoppas du får en riktigt härlig vecka!

2008-04-27 @ 22:49:22
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Maddepaddan svarar

Modesty Mia: Jo det är trevligt att variera sig lite också :)

Blåbäret: Jasså *tar åt mig* ^^

Lina: Tack! Detsamma ;) Ahaa...jag är på jakt efter en sänggavel så jag skall spana in Ikeas :)

Önskar alla en härlig vecka!

2008-04-28 @ 14:04:37
URL: http://imadde.blogg.se
Postat av: Amoz

Jag litar på Blåbär, du får gärna göra om det när jag är på besök med isf :)

uiop

2008-04-28 @ 17:52:22
Postat av: Maddepaddan svarar

Mm kom hit så grillar vi :) Mr D köpte ny stor grill så vi kan fläska på med massa godsaker! :)

2008-04-29 @ 13:07:06
URL: http://imadde.blogg.se
Postat av: Amoz

Fläska på? Jag vill hellre ha nöt-kött =)

tgbn

2008-04-29 @ 16:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0