Bröllop på g

Nästa vecka skall jag och min älskling på bröllop. Jag har halkat in på Scrapbooking och tänkte för en gångs skull göra ett eget kort till brudparet istället för att köpa ett som kanske flera köper. De har ju trots allt bjudit 150 pers! Vi hade drygt hundra och fick en del dubletter. Men det är ändå tanken som räknas :)

Så här blev det:

image76

Kortet skall vara en ljus röd nyans
...det blev något fel med färgerna i kameran kanske... Bilden och krumeluren är stämplat och bilden färglagt och borden har jag fuskat med och köpt färdig, sån där självhäftande... Jag funderar på att skriva något på framsidan... men vi får se ;) Innuti skall det i alla fall stå någonting!



Jag trodde inte att stämlar kunde vara så roligt. Det blev bara så kladdigt och trist. Men nu har jag äntligen lärt mig att man inte ska "doppa" stämpeln på dynan utan tvärtom! Haha, att jag inte fattade det ;)



När man ska färglägga en stämpel, så rekommenderar jag ProMarkerpennor! Ännu en sak som jag inte fattade... Som om det skulle vara skillnad på tusch och tusch?! Haha, va fel man kan ha ;) ProMarker gör att det inte blir ränder när man färglägger, och så kan man måla flera lager om man vill ha en intensivare färg. Men tänk på att använda en vattenlöslig stämpelfärg/dyna om ni ska färglägga med ProMarker! Bara ett tips ;)

Jämför priser också! Det kan skilja 5-6 kr per penna bland de olika försäljarna! Och det kan löna sig med att köpa en omonterad stämpel och sedan köpa ett akrylblock som man sätter den omonterade stämpeln på! För det blocket kan man ha flera olika stämplar på! En stämpel som är monterad kan man bara ha på det blocket...

Full fart mot helgen! :) Fast inget ledigt denna helgen heller...

Kram å  hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0