Svensk historia är det som gäller nästa år

Martin och Dick



Blev så glad imorse när jag slog på tvn och fick höra om historiesatsningen mellan Norstedts förlag och TV4. De ger ut en samling av totalt 8 böcker om svensk historia, som Dick Harrison står för, och så kommer tv4 visa en serie nästa år om detta ämne. Martin Timell kommer vara programledare, fattar jag det som. Och jag tycker han är duktig på det!

Jag har sett fram emot att veta hur det gått med detta, eftersom jag pluggat historia för ungefär 3 år sedan och då pratade Dick Harrison om detta. Jag tjatar jämt om denne Dick men jag tyckte han var en så bra undervisare och hade en sån passion för sitt yrke. Han gjorde historian levande, så man satt verkligen och lyssnade hela lektionerna.

Dessutom kommer Historiska Muséet i Stockholm att satsa på en utställning under nästa år som också har med svensk historia att göra.

Läs med om detta här:

Historiska Muséet

Tv4's storsatsning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0