Nytt jobb och lockigt hår

Jag är på jakt efter ett dagjobb och hade ett perfekt på g... Men inte fick jag det...eller det var så här att det är ett plockjobb i två orter, där jag bor och även i grannorten. Men de delade upp jobbet i två och jag fick i alla fall en del av jobbet. Ett par timmar en gång i veckan rör det sig om. Det är i alla fall något! Ska gå över från kvällsjobb till dagjobb hade jag tänkt. Det känns som att jag är på god väg :) Annars städar jag på kvällar och har ett extra städjobb varannan helg. Det som är varannan helg blev jag av med *glad* och fick då det lilla dagjobbet, som faktiskt är fler timmar! Så ingen förlust här inte :) Jag är trots allt nöjd även om jag kunde tänka mig att ta plockjobbet som är i grannorten också...för jag är trött på att städa toaletter och massa smutsiga golv! Det som är bra med mitt städjobb är att jag har lite mer fritt. Jag kan börja i princip när jag vill på kvällen/natten bara det är klart till morgonen då de kommer till jobbet. Så på så sätt är jag nöjd med det! Men inget kul när vintern kommer och man får sladda sig ända dit haha. Men det är sånt man får ta :)



Sen till mitt andra projekt, eller vad man skall kalla det. Jag har länge vart sugen på att ha lockigt hår! Och då menar jag typ som Jessica simpson har eller något liknande. Alltså korkskruvar, för det tycker jag är så fint :) Grejen är den att jag är usel på att få till såna lockar! Jag har hört att man kan permanenta håret så det blir så, men eftersom mitt hår är blekt så måste jag låta det växa ur annars blir mitt hår väldigt risigt, och det är inte snyggt! Och sedan bleka det i så fall.. och det vill jag för jag trivs i ljust hår. Jag gjorde en liten test med min locktång i alla fall för att se hur det såg ut... jag har ingen koll på vad man ska ha i håret eller något. Men så här blev resultatet (fråga mig inte varför jag blundar på bilden! :P):

 
Bild 1: Jag har inte haft i något och jag lockade inte hela håret. Det var som sagt bara en test :)  Vill ha lockar ända upp eller i alla fall högre upp och inte så tjocka... men vet inte hur man gör det :S tar gärna emot tips! :D

Bild 2: Igår gjorde jag flätor och klippte luggen. Blev lockigt i alla fall...men jag är ute efter korkskruvarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0